Trends op het drankenschap
Recent is er een artikel geschreven door Distrifood waarbij zij aandacht schenken aan de assortimentstrends voor enkele productgroepen. Zo ook het drankenschap. Enkele opvallende zaken die consumenten steeds belangrijker vinden willen wij graag met jullie delen.
- “Water, en in het bijzonder water met smaak, wordt door steeds meer consumenten omarmd als gezond, caloriearm alternatief voor traditionele frisdranken.”
- “Wat ook positief werkt op de perceptie is het ontbreken van zoetstoffen. Als de waters al zoet zijn, dan komt die zoetheid uit toegevoegde vruchtensappen, dus van natuurlijke bron.”
- “Een van de opvallendste trends is dat consumenten thuis smaak aan kraanwater kunnen toevoegen. De voordelen zitten dan in milieu zoals kleinere verpakkingen (alleen siroop) en minder transportbelasting.”
- “Aan de andere kant worden ouders steeds terughoudender in het aankopen van kinderdranken vanwege de suikerdiscussie”
(bron: Distrifood)
Waarom willen wij dit met jullie delen?
Omdat Diksap bij uitstek het product is wat past in de huidige tijdsgeest. Je hebt 100% controle over je calorie-inname (suikers uit fruit) en tegelijkertijd belast je onze wereldbol niet met onnodig veel plastic doordat je het water gewoon uit de kraan kunt halen. Dit in plaats van het kopen van plastic flesjes “water met een smaakje”. Niets is zo belangrijk dan dat kinderen goed water leren drinken. Maar er komt een moment waarop je kindje wat anders wil. En dan? Aan de frisdrank? Nee, dat is niet hét alternatief.